Szkolenia dofinansowane przez Powiatowe Urzędy Pracy
Osoba bezrobotna może starać się dofinansowanie szkolenie, dzięki któremu będzie mogła uzupełnić lub doskonalić umiejętności i kwalifikacje zawodowe. Dzięki takim szkoleniom osoba bezrobotna będzie mogła zwiększyć swoją szansę na podjęcie zatrudnienia.
Kto może się starać o dofinansowanie z Urzędu Pracy?
Osoba bezrobotna zarejestrowana w Urzędzie, której:
- brakuje kwalifikacji zawodowych,
- istnieje konieczność zmiany lub uzupełnienia kwalifikacji,
- utraciła zdolność do wykonywania pracy w dotychczas wykonywanym zawodzie,
- brakuje umiejętności aktywnego poszukiwania pracy.
UWAGA: Firma wybrana przez osobę bezrobotną ubiegającą się o dofinansowanie szkolenia musi być wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych. APLIKOM posiada taki wpis i może realizować szkolenia dofinansowane przez Powiatowe Urzędy Pracy.
Wykaz firm zarejestrowanych w RIS znajduje się TUTAJ.
Jak starać się o dofinansowanie?
- Należy zarejestrować się w Urzędzie Pracy.
- Następnie trzeba wyszukać odpowiednie szkolenie i upewnić się, że firma, która je realizuje posiada wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych.
- Należy uzyskać od firmy szkoleniowej niezbędne informacje, które będą potrzebne przy składaniu wniosku tj.:
- cena szkolenia,
- data rozpoczęcia szkolenia,
- pełna nazwa wybranego szkolenia,
- dane firmy szkoleniowej,
- wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych.
- Kolejnym krokiem jest zgłoszenie do odpowiedniego Urzędu Pracy i wypełnienie wniosku o dofinansowanie.
- Urząd Pracy powinien wydać decyzję w ciągu 30 dni. Jeżeli wniosek zostanie rozpatrzony pozytywnie, Urząd wydaje skierowanie, będące podstawą przyjęcia na szkolenie
- Z wnioskiem wydanym przez Powiatowy Urząd Pracy należy zgłosić się do wybranej wcześniej firmy szkoleniowej, aby dopełnić formalności i odbyć szkolenie.
- Po odbyciu szkolenia w naszym Autoryzowanym Centrum Szkoleniowym Aplikom każdy uczestnik otrzymuje certyfikat oraz zaświadczenie potwierdzające uczestnictwo w szkoleniu.